2041401204 |
La Psicomotricitat com a disciplina educativa global i transversal a l’'escola |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/10/2018 - 8/11/2018 (10 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
C Laietània |
|
c. Saragossa, 18 i 19 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 04/10/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La Psicomotricitat com a disciplina educativa global i transversal a l’escola.
El projecte de centre té l'objectiu de potenciar l'ativitat física diària a l'escola, essent la psicomotricitat un matèria de desenvolupament psicomotor. A més, en el projecte de centre hi ha aspectes com l'educació emocional, la competència en comprensió i expressió o l'assimilació de matemàtiques més vivencials que estan relacionades indirectament amb les bases teòriques de la psicomotricitat.
|
| |
Objectius |
Conèixer la Psicomotricitat com a disciplina educativa-preventiva
- Conèixer les primeres etapes del desenvolupament i la importància de les primeres relacions i experiències en el desenvolupament integral de l’alumne.
- Definir l’infant des de la visió holística-relacional pròpia de la psicomotricitat
- Promoure la psicomotricitat com un espai propi en el 1er i 2on clicle d’educació infantil.
- Poder genera espais de joc i relació en petit grup per a promoure i millorar l’aprenentatge, l’autoconcepte i les relacions.
- Oferir al docent una mirada holística de l’alumne per a comprendre’l i ajustar-se a les seves necessitats reals.
- Contemplar el cos i el moviment com a punt de partida de la construcció de la identitat i de l’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
L’evolució infantil en l’etapa 0-3 anys
- L’esquema corporal i la imatge corporal
- La psicomotricitat: Rituals, Espais i Materials
- L’expressivitat psicomotriu.
- L’actitud de l’adult disponible que acompanya
- L’observació i la reflexió com a eina de claustre en la recerca de la coherència del projecte.
- El lloc de l’infant i la família dins l’escola.
|
| |
Formador/a |
Sandra Ruiz Juvé
|
| |
Avaluació |
Increment de la percepció holística del nen en un 90% dels casos.
Conscienciació de la importancia de la psicomotricitat a l'hora d e construir aprenentatges i la identitat en 90%.
Visió més holística de les dificultats d'aprenentatge dels alumnes. Importància de la generació del vincle amb l'alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
Tots els alumnes han d'assistir a un mínim del 80% de les hores de formació.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
04/10/2018 |
- |
- |
Sessió 2 |
dijous |
11/10/2018 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
18/10/2018 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
25/10/2018 |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
08/11/2018 |
- |
- |
|
| |